Dobrovolníci hrají v neziskových organizacích klíčovou roli. Jejich odhodlání nabízet pomoc a věnovat čas svým komunitám pomáhá těmto organizacím dosáhnout významného pokroku při plnění stanovených cílů. V důsledku toho si energie spojená s udržováním těchto snah může vybrat svou daň a vést k tomu, že se dobrovolníci nakonec méně zapojí do podpory poslání neziskové organizace.
Při správném přístupu mohou neziskové organizace udržet podporu dobrovolníků dlouhodobě. Na pomoc má 18 členů rady pro neziskové organizace Forbes, každý sdílí jednu strategii, kterou mohou lídři neziskových organizací využít, aby zajistili, že jejich dobrovolníci zůstanou nadšení a zapojení do práce, kterou pro neziskové organizace dělají.
1. Určete, co dobrovolníci po zkušenostech chtějí
Zjistěte, proč tam jsou vaši dobrovolníci. Většina z nich se dobrovolně snaží ovlivnit, tak jim ukažte, jaký rozdíl ve vaší komunikaci dělají. Jiní, zejména mladí dobrovolníci nebo dobrovolníci v důchodu, jsou tu od toho, aby budovali komunitu, takže vytvářejte správcovské akce, které dobrovolníkům umožní se navzájem propojit. Komunita a dopad jsou hlavními hnacími silami, které dnes od dobrovolníků slýcháme. - Matthew Gayer , Spur Local
2. Aktivně naslouchejte
Aby se dobrovolníci zapojovali do podpory poslání neziskové organizace, je prvořadé velkorysé naslouchání. Pravidelné vyhledávání jejich příspěvků, pochopení jejich vášní a uznání jejich přínosu v nich způsobí, že se budou cítit oceňováni a propojeni. To také kultivuje vlastnictví a smysluplné zapojení a dává dobrovolníkům možnost stát se vášnivými obhájci věci. - Vuslat Doğan Sabancı , nadace Vuslat
3. Poskytujte pravidelnou komunikaci a zpětnou vazbu
Jednou ze strategií, jak udržet dobrovolníky nadšené a zapojené do podpory poslání neziskové organizace, je vytvořit pocit smysluplnosti a dopadu prostřednictvím pravidelné komunikace a zpětné vazby. To zahrnuje pravidelné informování dobrovolníků o pokroku a úspěších organizace a také poskytování konkrétních příkladů toho, jak jejich příspěvky ovlivňují. Pomozte rozvíjet pocit sounáležitosti. - Christopher Dipnarine , 4MyCiTy Inc.
4. Dejte jim vlastnictví
Zajistěte, aby dobrovolníci cítili, že mají odpovědnost za to, co se děje, a že bez nich se práce neobejde. To vytváří vysokou úroveň buy-in a hlubokou úroveň odpovědnosti. Dobrovolníci se nechtějí cítit využiti, ale chtějí mít pocit, že jsou něčeho součástí. Koneckonců to není jejich práce. Dobrovolníci chtějí cítit hlubší pocit spojení s tím, kde se rozhodnou věnovat svůj čas. - Yisrael Abisror , Denní darování
5. Ukažte dopad jejich práce
Ukaž dopad. Dejte dobrovolníkům vědět, jaký rozdíl mají v zajišťování toho, aby byla naplňována vize organizace a jak nás jejich jednání přibližuje k dosahovaným cílům. Být součástí věci a vidět své vlastní příspěvky je k nezaplacení. Pokud jim poskytnete fakta a data, aby se z nich stali hrdí vyslanci pro věc a organizaci, dodají je znovu a znovu. - Magdalena Nowicka Mook , ICF (Mezinárodní federace koučů)
6. Udělejte z nich „zasvěcené osoby“
Chovejte se k dobrovolníkům jako k „zasvěceným“ – protože jsou! Poskytujte příležitostné brífinky od svého generálního ředitele nebo členů představenstva a ujistěte se, že dobrovolníci mají příležitost slyšet důležité zprávy, než se zveřejní. Poskytněte jim také příležitosti k navázání spojení s dalšími dobrovolníky, protože někdo, kdo si vybudoval spojení s vrstevníky, bude mít k organizaci silnější vazby. - Laura MacDonald , Benefactor Group
7. Udržujte síť dobrovolných mentorů
Spolupracujeme s více než 350 věrnými dobrovolnými mentory. Investujte do péče a krmení vaší sítě mentorů tím, že budete mentory vnímat jako klíčovou složku, fungující jako concierge desk, který aspiruje na poskytování pětihvězdičkových zákaznických služeb a nabízí strukturovaný rámec s jasnými harmonogramy a výstupy, aby každý věděl, co se od něj očekává. . Poznejte je také osobně s občasnou nabídkou vína, sýrů, čokolády, pizzy nebo tacos. - Brigit Helms , Millerovo centrum pro sociální podnikání
8. Pomozte dobrovolníkům cítit se hrdí na to, že jsou zapojeni
Skvělý způsob, jak udržet dobrovolníky nadšené a angažované, je vybudovat pocit hrdosti na práci, která se dělá, aby byli hrdí na to, že jsou její součástí. Budování osobního vztahu s každým dobrovolníkem vám může pomoci pochopit, proč je pro něj práce vaší neziskové organizace důležitá. Poděkujte jim za dobrovolnou práci a projevte svou vděčnost zveřejněním na svých webových stránkách, na sociálních sítích nebo na nástěnce ve vaší organizaci. - Christino Potts , POSLOUCHEJTE
9. Ukažte vděčnost
Často děkujte svým dobrovolníkům a chovejte se k nim, jako by to byli hlavní dárci. Dobrovolníci nejsou jen pomocné ruce, ale také bdělé oči, naslouchající uši a vřelé srdce. Poskytněte jim řadu smysluplných rolí a přiřaďte je k dobrovolníkům, které splňují jejich silné stránky. Osobní poděkování od zaměstnanců a generálního ředitele je velmi důležité, protože budete také otevírat dveře, abyste se mohli spojit s posláním a prací. - Randy Wong , Havajská symfonie mládeže
10. Střed mise
Je důležité, aby mise byla vždy uprostřed toho všeho. Dobrovolnická služba může být definována dobou setkání, logistikou a úkoly na úkor osvětlení mise. Avšak vášeň a účel sloužit jsou zakořeněny v dopadu, kterého organizace dosahuje. Je důležité zasít práci s příběhy a tvářemi těch, kterým bylo a bude sloužit. - Betsy Chapin Taylor, FAHP , Accordant
11. Pozvěte je, aby sdíleli své příběhy online
Pokud dobrovolníkům umožníte vyprávět své příběhy a zveřejníte je na kanálech sociálních médií organizace, mohou se dobrovolníci cítit doceněni. To také vytváří povědomí pro komunitu jako celek o typech dobrovolnických příležitostí dostupných ve vaší organizaci. Slyšení příběhů o osobním obohacení dobrovolníků pomůže přitáhnout do organizace ještě více dobrovolníků. - Guneeta Singh Bhalla , The 1947 Partition Archive
12. Připojte je k příjemcům
Spojte dobrovolníky přímo s příjemci jejich úsilí, abyste jim v reálném čase ukázali, jaký dopad mají na práci vaší neziskové organizace. Pokud například vaše nezisková organizace podporuje studentský stipendijní program, ujistěte se, že poskytujete dostatek příležitostí pro dobrovolníky, aby mohli trávit čas s příjemci. Vidět plody jejich práce přinese více nadšených, oddaných a naplněných dobrovolníků. - Victoria Burkhart , The More Than Giving Company
13. Poskytněte kontext pro práci, kterou dělají
Poskytněte kontext pro každou dobrovolnickou zkušenost. Zajistěte, aby zaměstnanci vysvětlili, proč je tato konkrétní práce důležitá pro celkové poslání neziskové organizace. Tón celého dne může být například tak jednoduché, jako přivítat klienty na akci. Ujistěte se, že každý dobrovolník rozumí tomu, „proč“ stojí za jeho prací, a nikdy nedovolte, aby si dobrovolník nesprávně vyložil svou zkušenost s vámi jako nudnou nebo neužitečnou. - Deidre Lind
14. Personalizujte zážitek
Udělejte to osobní. Zachyťte upřímné fotografie dobrovolníků, kteří komunikují s vaší neziskovou organizací. Při zvláštních příležitostech, narozeninách nebo jiných významných datech jim pošlete e-mail nebo zveřejněte příspěvek na sociálních sítích a připomeňte jim tento výjimečný okamžik a jejich spojení, odhodlání a vášeň pro vaši věc. Dokonce i zaslání jednoduchého textu „Vážíme si vás“ je velkým přínosem pro velkou angažovanost dobrovolníků. - Aaron Alejandro , Texas FFA Foundation
15. Slaďte dílo s jejich zájmy
Žádáme dobrovolníky, aby pracovali na projektech, které jsou pro ně důležité. Poskytujeme například bezplatnou daňovou přípravu osobám s nižšími příjmy. Mnoho našich daňových poplatníků jsou starší občané, takže naši dobrovolníci, kteří službu poskytují, rádi pomáhají starším lidem. Školení a software celý proces usnadňují, ale jsou to právě spojení, která dobrovolníci navážou s těmi, kterým slouží, díky čemuž má tato zkušenost smysl. - Kimberly Lewis , Goodwill Industries of East Texas, Inc.
16. Požádejte o jejich vstup
Ptát se dobrovolníků na jejich nápady na hledání řešení vytváří spojení a pocit vlastnictví pro jakýkoli konkrétní problém, který se snažíte kolektivně vyřešit. Vytváření příležitostí k zapojení dobrovolníků umožňuje hlubší odhodlání. - Jamee Rodgers , Iniciativa městského sousedství
17. Zajistěte, aby byla práce zvládnutelná
Udělejte příležitosti pro dobrovolníky tak velké a zvládnutelné. Je důležité nabízet příležitosti s různými časovými závazky, od 15 minut strávených sdílením příspěvků na sociálních sítích až po šíření našeho sdělení po dobu dvou hodin při mluvení ve třídě. Vděčnost projevujeme tím, že často poděkujeme a poděkujeme. Je efektivní, protože naznačuje rozdíl, který můžeme udělat tím, že využijeme svůj čas k pomoci druhým. - Daniel A Wubah , Millersville University
18. Veřejně uznat jejich úsilí
Pravidelně oceňujte a oceňujte příspěvky dobrovolníků prostřednictvím personalizovaných zpráv, veřejných poděkování a konkrétních oznámení o jejich odhodlání. To zvyšuje morálku tím, že podporuje pocit hodnoty a sounáležitosti. Uznání posiluje jejich závazek, motivuje k trvalému zapojení a posiluje vztah, což vede k trvalému nadšení a angažovanosti. - Nick Lynch , Collidescope IO, Inc.
zdroj: https://www.forbes.com/